090710, 17.40

Dagen började tidigt, alldeles för tidigt, c:a 07.00 för att vara exakt. Väcktes av en viss herr Gustafsson som verkar ha någon form av andningsproblem när han sover. Fick i vilket fall som helst flytta ut till soffan för att överhuvudtaget ha en chans att kunna somna om. Sen gick jag upp runt elva och gjorde mej i ordning för månadensbesök på Arbetsförmedlingen. Jag hann sitta där i drygt en halvtimme innan jag lyckades få min underskrift. Förstår inte hur långsamt dom jobbar på det där stället alltså, det var bara en person före mej och ändå tog det så lång tid. Nu är jag och Jonas i alla fall nere i Finnerödja hos min kära far och så ska vi till Hova Riddarvecka en sväng imorn.

På tal om min pappa, han har blivit riktigt rolig på äldre dar. Jag skulle till honom på Midsommar så då någon dag innan snackade vi på msn. Han är rätt snål så jag brukar alltid skämta och säga saker som "Ni har väl massa dyr och god mat hemma hos er?" när jag ska till dom och så även denna gång. Han svarade att han skulle köpa en sillburk men nu när vi skulle bli några fler så fick han väl bjuda till och köpa två. Eftersom jag inte äter sill så skrev jag att jag hoppades att han skulle köpa tonfisk varpå han svarade "Det blir tonfisk om du sjunger till sillen"! Måste även tillägga att han inte är sådär jättebra på att skriva på datorn så han sitter och trycker med bara pekfingret hela tiden, så när vi hade skrivit i kanske 10 minuter då skriver han att han måste sluta nu för han är så trött i pekfingret! :P

Det där är bara några av alla tokigheter han börjat komma med såhär på äldre dar!



Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin ♥

Svar:

Hehe okej :) Jag ogillar dom extremt.

Tack för din åsikt..det är kul att andra har olika åsikter ^^



Kraam

H

2009-07-10 @ 18:14:26
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: IDA WARG

Tack det tar jag som en komplimang :)



Haha hoppas du får sova bättre/längre inatt utan någon som stör dig!

2009-07-10 @ 18:45:08
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0