090725, 23.43

Om man vill se en film med ungefär samma tema som mitt föregående inlägg ska man kolla på North Country. Den gick på trean förut så jag var tvungen att kolla lite. Jag kan nästan inte, jag blir så förbannad så det är inte klokt. Hur kan man tro att man kan behandla kvinnor hur som helst? Filmen ska föreställa att vara från 1989 men man skulle kunna tro att den handlar om 1800-talet, så jävla trångsynta var folk då och så jävla trångsynta finns det folk som är än idag.

Är det något som gör mej upprörd så är det orättvisor, speciellt när det handlar om orättvisor utan någon som helst logik bakom. Om jag blev utsatt för nått sånt skulle jag aldrig kunna hålla tyst. Det kanske iofs är lätt att sitta här och säga, jag som aldrig varit utsatt för något liknande men jag tror i alla fall inte att jag skulle hålla käften och bara ta emot. Sen kan man ju undra om det för kvinnorna i filmen som inte vågar ställa upp och vittna emot det här företaget handlar om feghet eller om det handlar om vad man anser viktigt. Dom kanske ansåg det vara viktigare att faktiskt ha ett arbete att gå till, även om dom fick utstå en massa skit. Jag själv skulle alltid sätta min egen (och givetvis andras) hälsa i första rum. Om jag har att välja mellan att dagligen bli trakasserad för att några karlar tycker att ett visst arbete är "karlgöra" eller att vara utan arbete är valet för mej enkelt.

Jag förstår inte den här typen av trångsynt tänkande som många tycks gilla. Jag kan inte förstå hur karlar (säkert kvinnor också) kan tycka att det finns vissa saker som kvinnor inte "ska" göra och tvärtom, jag kan inte förstå det! Vad får karlar att tro att dom är bättre än kvinnor? Finns det vetenskapligt bevisat att det är så? Visa mej papper på det i sånna fall! Jag är inte feminist så mycket att jag kämpar för att det istället för polisman ska heta polisperson, absolut inte men jag är så pass mycket feminist att jag är emot alla sorters orättvisor och klasskillnader. Herregud, vi lever på 2000-talet! Är det inte dags att gå vidare från stenålderstänkandet?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var riktigt kul :) Vad har du för dig då?

2009-07-26 @ 00:35:22
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: tack för din åsikt och kul at du håller med om jeansen:)

2009-07-26 @ 10:14:15
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, ja verkligen!! =)

2009-07-26 @ 12:35:52
URL: http://josefinesoderberg.blogg.se/
Postat av: IDA WARG

Tack så mycket och vad kul att du följer min blogg :) Det där med spensten hade jag också problem med när jag var mindre. Det man kan göra är att träna upp benmusklerna tex. att göra tåhävningar eller att helt enkelt stå och hoppa i några låtar om dagen :) En sak som du ska tänka på är att inte dansa på hela foten, alltså inte sätta ner hälen i golvet. Det ser mycket smidigare ut om man är på halvtå och man får bättre spenst i hopp osv :)

2009-07-26 @ 13:08:44
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0