090708, 14.10

Gårdagens tv-tittande var inte bara sorgligt. Ingen var nog gladare än jag över att So you think you can dance? började, på riktigt, igår. Älskar det programmet! Igår handlade det ju bara om dom 20 absolut bästa och det märktes vill jag lova, alla var sjukt duktiga med tanke på att det var första gången i live. Medans jag tittade igår satt jag och tänkte på att under dom tre säsonger som jag tittat på så har jag nog aldrig sett någon göra ett enda fel. Har aldrig sett någon tappa bort sej eller missa nått steg. Antingen är dom så jäkla duktiga så att dom inte gör några fel eller så är dom så proffesionella så att dom lyckas "gömma" felen, jag vet inte men det är imopnerande!

Nu kommer det kanske kännas som att min blogg bara handlar om Michel Jackson men så får det vara nu för en stund.
Jag tittade nämligen även en stund på konserten som var med MJ igår. Man fick flera gånger se hur dom fick lyfta folk ur publiken pga att dom svimmat, folk tjöt och jublade och det var en helt sjuk stämning. Och det är ju inte så konstigt. Att folk reagerade som dom gjorde när dom såg MJ, med tanke på hans otroliga talang. Karln kunde dansa, sjunga och han var ju en jäkla entertainer! Men är det inte lite konstigt när man tänker att så som folk reagerade när dom såg och hörde Michael Jackson, the King of Pop, så reagerar folk idag när dom ser och hör t ex Johan Palm. Jag har inget emot Johan Palm men han befinner sej väl ändå inte på samma nivå som Michael Jackson, eller ?

Jag undrar, har våran syn på artister förändrats jämfört med för kanske 15 år sedan? Var människor lika hysteriska över "okända artister", som egentligen inte åstadkommit något? Idag känns det nästan som att man inte måste vara bra på det man gör bara man är unik på ett eller annat sätt. Eller möjligtvis söt och snygg. Och jag tycker inte att det är riktigt rätt. Självklart ska unga, nya artister ha chansen att upptäckas men jag tycker att det ska krävas lite mer än halvsfalsk sång, ett gulligt utseende och en frän personlighet innan man legendförklaras.


Kommentarer
Postat av: emma

det är bra här meed.

2009-07-08 @ 15:15:05
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0