090603

 

            

KARROANDA. Just den här sammanhållningen som finns. En dag som Krampen-dagen står alla piltar enade och ingen gul-svart människa är denna dag mindre värd än någon annan. Och det är inte bara den dagen då vi på Rosta gärde gör upp med grisarna. Den här gemenskapen finns mer eller mindre jämt på Karro. Det handlar inte om en löjlig seger i icke-intelligens-krävande grenar i Krampen. Det handlar om en sak som vi alla för evigt kommer ha gemensamt. Vi är piltar. Det kanske bara är jag som känner så men det är den känslan jag får av att vara på Karro, av att uppleva piltshower, av att se peppet lägga ner sin själ i att peppa hela skolan, av att vinna Krampen, av att ta studenten.

Det finns verkligen en speciell Karroanda och jag tror inte att det är så himla vanligt. Att skolor har en sån speciell sammanhållning. En sån gemenskap. Det är något vi verkligen borde vara rädda om. Och bevara. För när jag går in på Karros skolgård om 50 år vill jag fortfarande känna känslan jag kände första gången jag satte min fot där. Karroanda.  

Kommentarer
Postat av: Besi

Oj d va vackert :)

jag håller me t 187365492097364% :D

2009-06-03 @ 14:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0