090609

Att välja yrke. Denna ständiga fråga som snurrar i ens huvud, som ställs i skolan, som ställs hemma, som ställs på arbetsförmedlingen. Vad vill man bli ? Vad vill man jobba med om 10 år ?

- Jag vill ha ett jobb där jag känner att jag kan och är bra på det jag gör och det ska helst ha nått med mode, kläder, färg, styling osv att göra.
- Jag vill ha en jäkligt bra lön.
- Jag vill ha korta arbetsdagar.
- Jag vill jobba med lättsamma och roliga människor.
- Jag vill ha världens softaste och mest förstående chef.
- Jag vill inte ha ett jobb där man måste ha vissa kläder utan jag vill ha mina egna kläder och vara mej själv.

Nej men för att vara lite mer seriös så är det viktigt att man trivs med arbetskamraterana. Även världens tråkigaste jobb kan vara kul om man bara jobbar med rätt folk. Och så vill jag känna att det jag gör har nån mening. Jag vill inte stå i nån verkstad nånstans där allt bara går som på löpande band och alla dagar ser likadana ut.

Jag vill att mitt jobb ska få mej att känna att det faktiskt finns en anledning till att kliva upp varje morgon. Det är det viktigaste. 

Men var hittar man ett sånt ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0