090613

Om man tog studenten igår kan man säga att man hade en blöt student, och mena det på mer än ett sätt ;) För det regnade och regnade och regnade och regnade. Lyckat. Men dumma som vi var, mamma och jag, gick vi dit för att kolla på dom blöta stackarna som äntligen får slippa skolan och istället ha arbetsförmedlingen tjatandes efter sej. Och ambitiös som jag är hade jag också fixa frillan på Jonas vilket efter 2 minuter utomhus inte märktes alls.

Trots pissigt  väder så är det allt nått speciellt med att ta studenten. Jag bävade inför den dagen och trodde att det skulle vara den värsta i mitt liv men när den väl upplevdes och såhär i efterhand, så är det inget som jag vill missa eller ta bort. Nej, det var faktiskt en lycklig dag. Att jag ser tillbaka på den dagen som en lycklig dag kan ju bero på att jag först nu, ett år senare, insett att jag faktiskt har tagit studenten. Det har inte riktigt känts så förrän nu, eller förra fredagen när Karro-folket gick ut, då blev det verkligt på nått sätt.

Men jag är evigt tacksam till dom högre makter (ödet) som såg till att jag inte bytte klass och gick om ett år för min studentdag kunde inte ha varit bättre, vädermässigt, humörmässigt och stämningsmässigt.


Trots allt som studenten egentligen innebär så var det för mej, en lycklig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0