090620

Enligt min mening så är Midsommar totalt överskattat. Det är bara en anledning för folk att supa skallen av sej. Samma sak med Valborg också. Vad är det för nytta med dom där småhelgerna egentligen ? Jaa, nån tanke måste det ju finnas bakom. Men för dom flesta så är det ju just supa som gäller. Folk har nästan ångest över det där jäkla Midsommarfirandet, vart ska man fira och med vem ? Vem köper ut och hur full ska man bli ?

Den här Midsommar-hysterin förstår jag mej inte på. Det är en dag som alla andra. En dag då man inte förväntar sej annat än regn och då man med glädje köper jordgubbar för 45kr/liter. Inget annat. Det kanske är mej det är fel på, så brukar det vara. Men jag har inget behov att vara ute och festa. Jag har inget behov att fylla min kropp med gift och sakta men säkert bryta ner den. Och jag har defenitivt inget behov av att utsätta mej för något där slutresultatet kan bli spyor. 

Det är väl inget fel med festandet i sej, jag älskar att dansa och jag älskar musik. Men varför måste det innehålla alkohol ? Hur tråkigt liv har man inte om alkohol är det enda som kan lätta upp stämningen ? Jag har haft kul och skrattat en del i mitt liv och vet ni vad ? Den mängd alkohol som någonsin befunnit sej i min kropp kanske skulle fylla ett glas, till hälften. För tillfället känns mitt liv ganska pissigt, rejält faktiskt, men tanken att sprit skulle lätta upp det hela har aldrig passerat min hjärna. Och jag kan lova er att det kommer den inte göra heller.

Jag kan också lova att när jag dör har jag aldrig upplevt känslan av att vara full.
Och det kommer jag vara jäkligt stolt över.


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Här är en helnykterist till:.))



Håller helt med, förstår inte hysterin... personligen är midsommar för mig en härlig somrig utflykt, god mat och att ta det lugnt med familjen... men människor är alla olika.



Tack för din fina kommentar inne hos mig också!:.))

2009-06-23 @ 01:47:34
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0