090626

För att fortsätta gårdagens inlägg om Michel Jacksons död, loggade just in på bilddagboken och såg att det inte bara var jag som tänkt tanken att lägga in en R.I.P-bild till hans ära. Det var överallt, på "bilder från Hallsberg", under "I fokus". Det märks att Michael Jackson har gjort intryck hos folk. Det finns väl inte en människa som kan säga att den inte vet vem han var? Och dom flesta har säkert nån åsikt om honom, vare sej den är positiv eller negativ. 

Jag kan inte riktigt förklara varför hans död påverkar mej som det gör. Inte på det sättet att jag sitter och tjuter av sorg men det känns så otroligt tragiskt. Han har ju tillfört så mycket till musikvärlden, nått nytt lixom. Det finns nog ingen som kan jämföras med honom. Han var unik. Och otroligt stor, inte fysiskt utan artistmässigt. Han började ju sin karriär redan som 5-åring och har sen dess bara gått framåt. Han har bl a sålt 20 x platina, han har rekordet i flest vunna Grammys på ett år och Thriller-skivan är fortfarande världens mest sålda. Jag vet när jag gick på Karro och hade musik, då fick vi se lite från en konsert med just Michael Jackson. Det räckte med att han kom in på scen och ställde sej ,folk blev som galna. Han stog där helt still och folk bara vrålade. 

Så att kalla honom the King of Pop var nog inte helt fel.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0