091114, 17.12

Lovade ju en liten uppdatering till förra inlägget när jag kommit på fler covers som jag anser bättre än orginalen och jag kom på ett utmärkt exempel när jag lyssnade på min mp3 i går, Viva la vida med Darin. Coldplays version är varken bra eller dålig, den bara är. Men Darins version är verkligen helt magisk! Helt galet bra när han sjöng den under första veckofinalen i Idol! 

När jag kom på det så tänkte jag även på att det faktiskt är många idoler genom åren som enligt mej gjort bättre versioner av låtar. T ex Alice Svensson med Natasha Bedingfields Theese words, Robin Bengtsson med Roger Pontares När vindarna viskar mitt namn, Markus Fagervall med Goo Goo Dolls Iris. Finns många, många fler men jag kommer inte på fler at the moment!

Många pratar om att Idol är dåligt på många sätt men något bra måste det ju i alla fall finnas med det eftersom några av våra största artister upptäcktes där! 


Kommentarer
Postat av: denice

sv: ush, jag förstår det tjejen.. den saknaden kommer finnas där oehört länge, även om man bara vill slänga bort den, så kommer den tillbaka med tiden.. Det var nu ca 5månader sen det tog slut för mig och min pojkvän och imon skulle vi haft 1 år.. det är tungt men jag överlever. och förövrigt är det bra med mig, hoppas detsamma om dig tjejen!

2009-11-15 @ 15:20:37
URL: http://denicedavidssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0