090913, 19.59

Jag har alltid tyckt att Magnus Betnér verkat vara en otroligt bitter, kall och tråkig människa men när jag igårkväll läste en artikel om honom ändrades min åsikt och jag insåg att han faktiskt är mänsklig. För det första så gick han ut med att han är bisexuell men sen sa han även att han tror att alla innerst inne är just bisexuella, om dom skiter i att tänka efter, som han själv uttryckte det! Det är något som jag också tror, att alla en eller flera gånger under livet blir kär i en person av samma kön. För om man tänker efter så är det ju inte könet på personen man blir kär i utan personen och en person är ju en person även om den har samma kön som jag eller det motsatta. Jag tror att det är så inpräntat hos oss människor att det är en tjej och en kille tillsammans som är det rätta att det finns som en spärr som gör att vi inte riktigt kan släppa fram dom där sidorna. Och att det fortfarande är så svårt för så många människor att acceptera samkönade par bygger ju bara upp den där spärren ännu mer.

Nej, oftast brukar media ge en missvisande bild av personer och händelser men hur som helst fick det mej den här gången att ändra en negativ uppfattning till en mer positiv sådan!

Kommentarer
Postat av: B

Bra skrivet (y)

2009-09-14 @ 00:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0