100827, 21.22

Tidigare idag såg jag Sverigedemokraternas reklamfilm inför valet som skulle ha visats i tv4-kanalerna men nu ikväll hörde jag att den tydligen inte godkändes vilket jag anser helt rätt. Enligt han som bedömde det hela (minns inte namnet) så visade filmen hets mot folkgrupp, vilket jag också håller med om, men enligt SD själva bröt den inte alls mot lagen. Det säger ju iofs bara mer om dom än om någon annan.

Läste även att någon ur SD hade sagt om den här filmen att "vi vill inte peka ut någon särskild målgrupp", men vilken tur då att kvinnor iklädda burka fick representera deras "invandrare", burka som är direkt kopplat till muslimer. Då tänker man ju genast att dom menar säkert både norrmän, finnar, danskar och polacker också. Det är så korkat för dom försöker få det att låta som att det är invandringen i sej dom är emot när det i själva verket är muslimerna dom vill bli av med.

Jag hoppas och ber att folk tar sitt förnuft till fånga och röstar den 19 september. På vad fan som helst, bara inte Sverigedemokraterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0