101206, 22.22

Ursäkta mej men hur fan kan man sitta i tv och säga "i högstadiet brukade min pappa läsa mina läxor åt mej och sen berätta han vad det handlade om" utan att skämmas? Och hur i helvete tänker man som förälder när man gör en sån sak? Tror man att man hjälper sitt barn? Det tror nämligen inte jag. Jag tycker synd om dom bortskämda ungdomarna som är med i programmet Ung och bortskämd. Det är inte snällt att göra så mot sina barn. Hur ska dom klara sej i livet när dom blir uppassade dygnet runt? Och jag skulle skämmas nått så fruktansvärt om min intelligensnivå när det gällde hushållssysslor inte var högre än deras. 

Det är ju heller inte konstigt att det finns sådana klasskillnader i Sverige när det finns den här typen av människor. Människor som lixom på allvar kan sitta och tycka att "jag ska minsann inte behöva städa och laga mat". Människor som varje månad shoppar för mer pengar än jag får sammanlagt på ett halvår. Jag tycker det är skandal. Och framförallt en jävligt oattraktiv egenskap att dras med.


Kommentarer
Postat av: b

hahah "min pappa bruka läsa min läxor .. " herregud !! faan jag är juh värsta hemmafrun i jämförelse me dom :P

2010-12-07 @ 00:14:14
Postat av: Cajsa

hejsan hoppsan! :D

allt bra med dig idag? :)

Fråga du inte behöver svara eller gå med på men vill du följas på bloglovin? :)



Jag har en tävling som går ut på söndag om du vill vara med. Själv skulle jag vilja vinna detta men jag får ju inte vara med i min egen tävling. :P http://cajsa1.webblogg.se/2010/december/presentkort-300-kr-tavling.html#comment

2010-12-07 @ 14:59:56
URL: http://cajsa1.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0