100108, 15.52

Jag blir så jäkla förbannad! Var ute med våran hund Nova förut, så möter vi en tant/dam/kvinna/kärring med hund utan problem. Vi hann bara gå några meter när jag märkte att Nova blev rädd. Då kommer den där kvinnans hund kutandes mot oss. Och det var inte busa den ville utan han/hon verkade förbannad. Nova blev livrädd så hon försökte komma undan och jag försökte få tag i henne men det var inte så lätt med en typ labradorliknande sak jagandes efter henne. Ni kanske undrar vad hundens ägare gjorde? Jo, hon kom och lunkade lite sakta och om jag inte misstar mej så pratade (inte svenska) i telefon. Hon försökte säga till hunden litegrann men hon verkade inte bry sej speciellt mycket om att hennes hund var nästan dubbelt så stor som min och att min lilla snutt var livrädd.

Det är andra gången på inte särskilt länge som Nova blir överfallen. Förra gången var det en rätt liten hund som bet henne över ryggen. Det var inte så farligt eftersom Nova har så tjock päls men ändå. Det kan ju skrämma hunden så mycket att det förändrar dens personlighet. Och det kan ju även skrämma den attackerade hundens ägare, mej i det här fallet. Jag tycker det är obehagligt med hundar man inte känner, speciellt om dom kommer kutandes mot en sådär.

Så jag säger bara en sak; HÅLL FÖR FAAN KOLL PÅ ERA HUNDAR! 






Kommentarer
Postat av: anna

usch jag kan bli så jäkla arg på folk som inte har ansvar för sina hundar.

2010-01-08 @ 16:02:30
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hmm ungefär samma iaf Let´s dance om jag inte hittar på något men någon kompis ;)

2010-01-08 @ 16:11:47
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: anna

ja verkligen! är ju även många som är rädda för hundar vilket man måste respektera.

2010-01-08 @ 16:31:05
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0