100108, 12.50

Såhär i dagarna före, under och efter nyår är det ju populärt att göra massa olika listor. Jag tänkte haka på den trenden och låna Årtiondets bästa serier-ideen. Så jag ska försöka komma på vilka fem (kan nog inte komma på tio serier som är tillräckligt bra för att vara med på listan) serier jag ansett vara bäst under det senaste årtiondet. 

På första plats kommer utan tvekan One Tree Hill. Jag älskar dom fyra första säsongerna sjukt mycket och jag kan kolla på dom om och om igen utan att tröttna + att jag av och till har en crush på Lucas. Tyvärr måste jag säga att serien efter fjärde säsongen aldrig blivit densamma. Femte säsongen var rent ut sagt dålig, sjätte säsongen var helt okej och sjunde säsongen är som en helt annan serie. Men, OTH får ändå komma på första plats eftersom dom första säsongerna är så fruktansvärt bra.




På andra plats kommer Grey's Anatomy. Riktigt bra serie som också hade en svacka under fjärde säsongen om jag inte minns helt fel. Funderade på att sluta kolla då men så fortsatte jag och serien lyckades återhämta sej, dock gillar jag inte alls den senaste säsongen. Vi får se hur det utvecklas men en andra plats är serien absolut värd.






Tredje platsen går till Oskyldigt dömd. Jag älskar Beck-filmerna och Gunvald så från Beck till Oskyldigt dömd är steget inte så stort. Det enda jag har att klaga på den där gäller den här serien är att många svenska skådespelare är riktigt dåliga, så vissa som varit med kanske inte riktigt hållt måttet enligt mej. Men handlingen är så pass bra så det stör inte så överdrivet mycket.







Fjärde platsen går till Sex and the city. Det är en lättsam, rolig serie som är sådär mysig att man ofta önskar man själv var en del av den. Jag älskar den starka vänskapen som speglar hela serien och jag älskar (oftast) Carries knasiga klädstil. Filmen är också otroligt bra, kanske till och med bättre.







Den femte och sista platsen går till Lost, vilket jag endast har min syster att tacka för. Jag tittade nog inte en enda gång när serien visades på tv så hade inte min syster, nyligen, tvingat mej kolla från säsong ett tillsammans med henne hade femte platsen fyllts ut av en helt annan serie. Handlingen är jäkligt flummig och tittar man bort två sekunder så nog faan har man missat någon liten detalj som gör det svårare att hänga med. Men det är oftast riktigt spännande och intressant så nu när man börjat kolla vill man ju veta hur det löser sej. Eller det jag mer är inne på, OM det löser sej.





Kollar egentligen på en massa serier, typ Summerland, 8 simple rules, 2½ men, Gossip Girl, Glee, Law and order, Sugar rush, Everwood osv. Men min topp fem-lista är serier som jag bara måste se när dom går på tv. Eller som jag bara måste köpa hela boxar med. Nu vet ni det!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej sötnos! =) Besök gärna vår tvilling-blogg:

www.nattievikkie.blogg.se och lämna gärna en liten kommentar efter dig <3

Puss på dig / -Born to be twins? -Of course!

Förresten jätte fin blogg!

2010-01-08 @ 13:50:20
URL: http://nattievikkie.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag gillar verkligen beck men oskyldigt dömd blev verkligen inte långlivat här, vi såg två avsnitt sen fick det vara nog. Tyckte inte alls om den serien!

2010-01-08 @ 14:03:50
URL: http://carl-astrid.blogspot.com
Postat av: anna

jag fixar inte one tree hill längre, blev så arg efter tredje säsongen, usch de förstörde den serien tyvärr =/



kul att flera hakar på idén :)

2010-01-08 @ 14:31:11
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Håller med om att One tree hill kommer 1:a SÅ bra :D

2010-01-08 @ 15:20:44
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: Anonym

ellehur, det ska bli riktigt kul! :) <3 Hoppas allt är bra?

2010-01-08 @ 15:29:22
URL: http://nattievikkie.blogg.se/
Postat av: anna

det är först nu när peyton och lucas (äntligen) försvunnit som jag kan tänka mig att börja kolla igen haha speciellt peyton, blev galen på henne.

2010-01-08 @ 15:38:40
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Sv: hehe det är du inte ensam om xP

Vad händer idag då :)?

2010-01-08 @ 15:43:41
URL: http://essatjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0