100322, 23.41

Jag har länge varit en av få, nästintill ensam om att inte för fem öre vara insatt i Facebook. Jag hade alltså ingen sida på Facebook fram tills för någon vecka sedan. Då upptäckte jag hur kul det faktiskt var att snoka runt bland folks bilder. Så då tänkte jag "what the fuck", gick emot alla mina principer och steg in i den så omtalade Facebook-världen. Att det på något sätt skulle ha förgyllt min vardag kan jag inte påstå. Nej, det enda som har förändrats är väl att tiden vid datorn blir något längre då jag har ännu en sida (som fortfarande är alldeles för komplicerad) att ha koll på.

Något som också förlänger mitt datasittande är den otroligt irriterande uppdateringen via mejlen. Minsta lilla grej som händer på Facebook skickas direkt till ens mejl och så blir man glad när man loggar in på mejlen och tror att man fått 10 mejl från en hemlig beundrare för att snart bli besviken och upptäcka att det bara handlade om det jag just sett på Facebook. Hur irriterande är inte det lixom? Om man då tänker efter behöver man egentligen inte sin Facebook-sida eftersom allt ändå dokumenteras i mejlen.

Nej, någon Facebook-nörd blir det nog aldrig av mej.
Men som hjälp mot min brinnande nyfikenhet kan det ju vara bra.


Kommentarer
Postat av: Besi

nej iiinte av mig helr , men som sagt , d är kul åh snoka ^^

2010-03-23 @ 12:47:28
Postat av: J

Gå in på Fejjan, längst upp i högra hörnet finner du "konto" Klicka dig in på "kontoinställningar". Väl där går du in på fliken "Händelser", Där kan du bocka ur allt du inte vill att fejjan ska skicka via din mail.

2010-04-09 @ 01:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0