101025, 22.07

När den själviska versionen av mej kommer fram hatar jag folk som säger "hon har det bättre nu", "nu är hon fri" och "hon slapp ju i alla fall cellgifterna och operationen". Just då kunde jag inte bry mej mindre. För vad spelar det för roll om hon flyger omkring och lever livet när hon inte längre finns hos oss? Det är ju här hon ska vara. Inte på någon bättre plats bortom denna värld utan här, med oss. 

Värst kommer det bli på födelsedagar och jul. Du som varit med varenda jul och varenda födelsedag i hela mitt liv, hur ska  det någonsin kunna kännas som vanligt? Hur fan ska vi kunna fira jul? Utan dej? Vi kan lika gärna lägga ner allt vad familjehögtider heter för det kommer aldrig mer bli detsamma.




Och du skulle bara våga glömma vad du lovat oss ..

Kommentarer
Postat av: b

JAG HÅLLER ME !! :(

2010-10-26 @ 00:37:48
Postat av: LINA K - blivande författare!

Ver hur det känns =/ Min farmor dog i cancer för några år sedan och det tog jättelänge innan jag började fatta det, på riktigt. Trodde länge att om jag bara går och knackar på hos henne så kommer hon att öppna dörrens om vanligt, skratta och vara glad över att se oss ... =/ Kraaaam på dej!

2010-10-30 @ 20:16:10
URL: http://eimk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0